Najczęściej zadawane pytania

Przed podpisaniem umowy

Na potrzeby badania budujemy próbę badawczą. Próba badawcza, czyli panel, to stała grupa osób wśród której będziemy prowadzić ciągły pomiar korzystania z mediów. Zależy nam, żeby struktura tej grupy odpowiadała strukturze wszystkich Polaków w wieku 7-75.

Nie. Kontaktujemy się z losowo wybranymi osobami z całej Polski i zapraszamy je do udziału w badaniu. Tylko w ten sposób można przystąpić do badania.

Przekazujemy smartfon o znacznej wartości, dlatego podpiszemy z Tobą umowę. Dane osobowe są nam potrzebne do jej przygotowania.

Tak. Bezpieczeństwo Twoich danych ma dla nas priorytetowe znaczenie. Więcej informacji znajdziesz tutaj - http://gemi.us/lszxb

Gemius zbiera następujące dane:

  • Informacje o korzystaniu ze stron internetowych (adres URL i czas wyświetlenia strony) oraz aplikacji (nazwa i czas korzystania),
  • dane o reklamach wyświetlonych podczas korzystania z Internetu lub aplikacji,
  • informacje o kanałach telewizyjnych i radiowych oraz reklamach, z którymi użytkownik miał kontakt,
  • informacje techniczne oraz konfiguracyjne dotyczące urządzenia i systemu operacyjnego, parametry połączeń z siecią, dane lokalizacyjne urządzenia.

WAŻNE Nie zbieramy żadnych danych osobowych, jedynie anonimową aktywność użytkownika. Nie zbieramy informacji o treści smsów, maili, wiadomości na komunikatorach, zdjęć itd. Nie zbieramy loginów ani haseł.

Prosimy Cię o wypełnienie ankiety i zainstalowanie wtyczki badawczej w przeglądarce Twojego komputera. Niezbędne jest również podanie danych osobowych, koniecznych do sporządzenia umowy. Po weryfikacji danych i sprawdzeniu, że wtyczka na komputerze działa prawidłowo (ważne jest, abyś przez co najmniej 4 dni korzystał z Internetu na komputerze), przygotujemy umowę i telefon.

Jeżeli podczas pierwszego kontaktu wyraziłeś wstępną zgodę na współpracę, wyślemy wiadomość mailową z linkiem do ankiety i instrukcją, jakie kroki należy dalej wykonać.

Weryfikacja danych i działania wtyczki zajmuje nam około dwóch tygodni. Wysyłka telefonów do panelistów odbywa się raz w tygodniu – w piątki. Paczki możesz spodziewa się na początku następnego tygodnia. Cały proces – od wypełnienia ankiety do otrzymania telefonu nie powinien trwać dłużej niż 3 tygodni.

W każdej chwili możesz zrezygnować z udziału w badaniu – prosimy o taką informację drogą mailową lub telefoniczną.

Nie. Do telefonu GEMIUS należy włożyć własną kartę SIM.

Jeżeli wypełniłeś ankietę i formularz, a z naszej strony nikt się nie odezwał prosimy o kontakt. Wyjaśnimy z jakiego powodu tak się dzieje.

Używaj telefonu Gemius normalnie, tak jak robisz to zazwyczaj.

Nie. Oprogramowanie badawcze automatycznie zbiera i przesyła dane. Powinno to być dla Ciebie niezauważalne.

Musi to być Twój główny telefon, którego używasz codziennie.

Nie. Z telefonu może korzystać tylko osoba, która podpisała z nami umowę na udział w badaniu.

Tak – w takim przypadku prosimy o odesłanie telefonu wraz z pisemną rezygnacją z umowy.

Tak. Chcemy abyś korzystał z telefonu z naturalny sposób.

Tak. Zdarza się jednak, że producenci aplikacji nie zezwalają na korzystanie z nich na telefonach z oprogramowaniem badawczym Gemius. Taka sytuacja występuje rzadko, ale jeśli tak się stanie w przypadku ważnej dla Ciebie aplikacji, prosimy o kontakt – postaramy się pomóc.

Tak. Twoje dane są bezpieczne, gromadzimy jedynie informacje na temat odwiedzanych przez Ciebie stron oraz czasu rozpoczęcia i zakończenia korzystania z poszczególnych aplikacji.

Zgodnie z zapisami umowy - nie. Oprogramowanie badawcze współpracuje z określoną wersją systemu operacyjnego. Cały czas pracujemy nad dostosowywaniem oprogramowania do nowszych wersji systemu. Jeśli będziesz miał potrzebę aktualizacji systemu – prosimy o kontakt.

Zgodnie z zapisami umowy - nie. Jeżeli zajdzie taka potrzeba – prosimy o kontakt.

Obsługa gwarancyjna telefonu leży po stronie firmy Gemius. W przypadku wystąpienia uszkodzenia prosimy o kontakt.

Firma Gemius serwisuje telefon badawczy na swój koszt. W przypadku uszkodzenia urządzenia prosimy o kontakt.

Zainstalowane w telefonie oprogramowanie badawcze przygotowuje zestawienia na ten temat (paczki danych) i wysyła je na do Gemius.

Do rozpoznawania stacji radiowych i telewizyjnych wykorzystywana jest technologia „Sound Matching”. Polega ona na przetwarzaniu fal dźwiękowych z otoczenia telefonu na próbki, które są następnie porównywane z sygnałem referencyjnym stacji telewizyjnych. Oprogramowanie Gemius nie gromadzi żadnych plików audio, a z przygotowanych próbek nie da się odtworzyć pierwotnego dźwięku. Ten sam sposób rozpoznawania dźwięku wykorzystywany jest przez wiele firm badawczych na całym świecie do pomiaru korzystania z mediów, także za pośrednictwem smartfonu. Korzystają z niego również niektóre aplikacje, np. do rozpoznawania piosenek.

Dane wysyłane są na bieżąco, gdy następuje połączenie z Internetem (może to być zarówno wifi, jak i inne połączenie).

Ilość danych zależy od tego, jak aktywnie korzystasz z przeglądarek i aplikacji w telefonie. Dane są przekazywane do Gemius na bieżąco. W przypadku braku dostępu do Internetu, dane gromadzone są do momentu połączenia. Gdy zostanie ono nawiązane, wówczas zaległe dane wysyłane są do firmy badawczej.

Ponosisz jedynie koszty związane z bieżącym użytkowaniem telefonu (połączenie internetowe, ładowanie telefonu itd.). Zwiększenie zużycia transferu w związku z udziałem w badaniu jest niezauważane – pliki z danymi, które wysyłane będą do firmy badawczej, są bardzo małe.

Korzystamy z elektronicznego sposobu podpisywania umów. Umowę otrzymają Państwo drogą mailową, będzie ona do odczytania na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej. Podpisanie umowy jest proste, wystarczy kierować się strzałką SIGN Po podpisaniu umowy obie strony otrzymają mailowo wersję umowy razem z raportem kontrolnym. Jest to gwarancja niezmienionej treści. Podpisanie umowy w ten sposób jest bezpieczne, szybkie oraz co najważniejsze – prawnie wiążące.

Umowa trwa 2 lata od jej podpisania.

Po zakończeniu umowy telefon może przejść na Twoją własność. Wiązać się będzie z tym konieczności odprowadzenia podatku od wartości telefonu po 2 latach użytkowania do Urzędu Skarbowego. Wartość telefonu po dwóch latach użytkowania została oszacowana przez rzeczoznawcę na kwotę 300-400 zł, w zależności od modelu. Kwota podatku zależy od Twojego sposobu rozliczania. Jeśli nie będziesz chciał ponosić kosztu podatku, możesz zwrócić telefon firmie badawczej.

Mogą zdarzać się sytuacje, gdy poprosimy Cię np. o restart telefonu lub ręczną aktualizację aplikacji. Dostaniesz wtedy od nas dokładną instrukcję, jak to zrobić.

Kontaktujemy się z panelistą, gdy widzimy brak aktywności jego telefonu, zauważymy problemy techniczne w danych, które otrzymujemy lub w przypadku istotnych zmian w projekcie.